تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
9

مجازات مرگ برای زن خیانتکار به جرم قتل شوهر

  • کد خبر : 13512
مجازات مرگ برای زن خیانتکار به جرم قتل شوهر

اعتمادآنلاین: زنی که بعد از خیانت به شوهرش او را به قتل رساند و با افشاگری دخترش دستگیر شد حالا با درخواست قصاص از سوی فرزند خودش، محکوم به مرگ شده است. این زن جوان چندین بار سعی داشت شوهرش را بکشد که موفق نشده بود اما آخرین بار با همدستی مردی که با او […]

اعتمادآنلاین: زنی که بعد از خیانت به شوهرش او را به قتل رساند و با افشاگری دخترش دستگیر شد حالا با درخواست قصاص از سوی فرزند خودش، محکوم به مرگ شده است.

این زن جوان چندین بار سعی داشت شوهرش را بکشد که موفق نشده بود اما آخرین بار با همدستی مردی که با او رابطه داشت مرتکب قتل شد. راز این جنایت را دختر نوجوان مقتول فاش کرد. قضات دادگاه همدست زن خائن را به ۲۵ سال زندان محکوم کردند.

دو سال قبل خبر مرگ مرد جوانی به نام میثم به ماموران داده شد. همسر میثم ادعا کرد شوهرش دارو خورده و جانش را از دست داده است.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد این مرد بر اثر سکته قلبی جان سپرده اما به خاطر مشکوک بودن مرگ، جسد با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

وقتی کارشناسان پزشکی قانونی علت مرگ را نارسایی تنفسی ناشی از مصرف مواد مخدر دست‌ساز اعلام کردند، پرونده شکل جنایی به خود گرفت. خانواده میثم از عروس‌شان شکایت کردند و گفتند پسرشان معتاد نبود و حتی سیگار هم نمی‌کشید.

به این ترتیب زن ۳۸ساله به نام مهناز بازداشت شد؛ اما ادعا کرد دستی در مرگ شوهرش نداشته است. او گفت: شوهرم دچار اختلال خواب شده بود و شب‌ها خوابش نمی‌برد. به همین خاطر  گاهی به او قرص آرامبخش می‌دادم تا راحت بخوابد.

در حالی که خانواده میثم شکایت‌شان را پس گرفته بودند، پرونده مختومه و مهناز آزاد شد.

افشاگری دختر نوجوان

یک سال از این ماجرا گذشته بود که دختر نوجوانِ قربانی راز جنایت خانوادگی را فاش کرد. او که با مادرش قهر کرده و به خانه عمویش رفته بود گفت مادرش به پدرش قرص‌های مرگ‌آور خورانده و او را کشته است.

دختر نوجوان گفت: مادرم شاغل بود و پدرم مخالف کار کردن مادرم بود. آخر هفته‌ها که پدرم خانه بود، همیشه سرِ کارکردن مادرم در بیرون از خانه با هم دعوا می‌کردند. مادرم هم برای اینکه بتواند به محل کارش برود پودری را در غذا یا چای پدرم می‌ریخت که او بخوابد. وقتی من اعتراض می‌کردم با لحن تندی می‌گفت این پودر داروی تقویتی و ضدکروناست. من شک ندارم آخرین بار هم مادرم به پدرم داروهای مرگبار را خوراند و او را کشت.

با افشای این ماجرا مهناز بار دیگر بازداشت شد و به قتل شوهرش اعتراف کرد.

مهناز گفت: نمی‌خواستم شوهرم را بکشم. من مغازه داشتم و در آنجا لباس می‌فروختم؛ اما شوهرم مخالف کار کردنم بود. مردی که از مشتری‌هایم بود چند قرص به من داد تا آنها را به شوهرم بخورانم. من هم قرص‌‌ها را به او دادم؛ اما نمی‌دانستم قرص‌ها کشنده است.

او در ادامه رازهای مخوفی را فاش کرد و گفت قبلاً نیز چند بار قصد داشته شوهرش را سربه‌نیست کند که ناکام مانده بود.

مهناز بازگو کرد: قبلاً دو بار برای ادب‌ کردن شوهرم نقشه کشیدم. یک بار ۵۰ میلیون تومان به دو مرد افغان دادم تا او را گوشمالی بدهند؛ اما آنها سرم کلاه گذاشتند و بعد از گرفتن پول فرار کردند. دومین بار هم وقتی با پسر جوانی به نام برزو که تعمیرکار بود آشنا شدم، تصمیم به قتل شوهرم گرفتم. برزو می‌گفت من شبیه عشق سابقش هستم. او به من علاقه‌مند شده بود؛ اما وقتی به اختلاف‌های شدید با شوهرم پی برد نقشه کشید تا شوهرم را سربه ‌نیست کنیم. او لنت ترمز ماشین شوهرم را دستکاری کرد تا تصادف کند؛ اما شوهرم متوجه ایراد در ترمز خودرو شد و آن را درست کرد. آخرین بار هم در سه مرحله به او پودر و چهار بار قرص خوراندم تا بی‌حال شود. مردی به نام حامد که از مشتری‌هایم بود  قرص‌ها را به من داد. او می‌گفت قرص‌ها ضربان قلب شوهرم را بالا می‌برد و باعث می‌شود او سکته کند و هیچ کسی به راز مرگش پی نمی‌برد.

به دنبال اظهارات زن جوان، برای او به اتهام قتل شوهرش و برای حامد که قرص‌ها را به او داده بود به اتهام معاونت در قتل و برای برزو به اتهام شروع به قتل کیفرخواست صادر و پرونده‌شان به شعبه پنجم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه اولیای دم از جمله دختر مقتول درخواست قصاص را مطرح کردند.

سپس زن جوان در جایگاه ویژه ایستاد و گفت: قبول دارم قبلاً در چند مرحله قصد داشتم شوهرم را بکشم، اما آخرین بار در مرگ او دخالتی نداشتم. حامد را از قبل می‌شناختم و با او رفت‌وآمد داشتم. او قبلاً قرص‌ها را به من داده بود و من آنها را به شوهرم می‌خوراندم؛ اما او آخرین بار خودش دُز قرص‌ها را بالا برد و موجب مرگ شوهرم شد. من از این ماجرا هیچ اطلاعی نداشتم.

وقتی حامد روبه‌روی قضات ایستاد گفت: مهناز با من درد‌دل می‌کرد و می‌خواست قرص‌هایی به او بدهم تا شوهرش به خواب عمیق برود. من هم آخرین بار مثل همیشه به او قرص‌ها را دادم و اصلاً دز آنها را بالا نبرده بودم.

سپس وکیل برزو به دفاع ایستاد و گفت: موکلم که با قرار وثیقه آزاد است در دادگاه حاضر نشده. او تحت تاثیر حرف‌های مهناز قرار گرفت و به درخواست این زن ترمز خودرو قربانی را دستکاری کرد. او پشیمان است و می‌گوید فریب این زن را خورده است.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند و با توجه به مدارک موجود در پرونده، مهناز را به قصاص محکوم کردند. حامد نیز به ۲۵ سال زندان محکوم شد.


منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=13512

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Immediate Momentum