تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
5

بهانه خنده‌داری که فوتبال ایران را بی‌روح کرد

  • کد خبر : 8140
بهانه خنده‌داری که فوتبال ایران را بی‌روح کرد

روزنامه شرق: هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از امروز استارت می‌خورد تا بازی‌هایی که قرار بود قبل از شروع جام جهانی برگزار شود، با فاصله ۲۴ ساعت بعد از انجام دیدار بازی نهایی جام جهانی کلید بخورد. با وجود شروع‌شدن بازی‌های لیگ از همین امروز ولی همه نگاه‌ها متوجه فردا و دیدار حساس تیم‌های […]

روزنامه شرق: هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از امروز استارت می‌خورد تا بازی‌هایی که قرار بود قبل از شروع جام جهانی برگزار شود، با فاصله ۲۴ ساعت بعد از انجام دیدار بازی نهایی جام جهانی کلید بخورد. با وجود شروع‌شدن بازی‌های لیگ از همین امروز ولی همه نگاه‌ها متوجه فردا و دیدار حساس تیم‌های استقلال و پرسپولیس است؛ نودونهمین دربی پایتخت که قرار است در ورزشگاه آزادی برگزار شود. این دیدار از مدت‌ها قبل قرار شده بود ۲۹ آذر یعنی فردا برگزار شود ولی رقم‌خوردن اتفاقات ناخوشایند آب‌و‌هوایی، برگزاری‌اش را برای دست‌کم ۲۴ ساعتی دچار شک و تردید کرد. ماجرا از این قرار است که با توجه به غلظت آلایندگی‌ تهران، عنوان شد این دیدار ممکن است لغو شود. ابتدا این خبر را معاون استاندار تهران اعلام کرد. او روز شنبه در پایان نشست کارگروه اضطرار آلودگی هوا استانداری تهران اعلام کرد مسابقه دربی در روز سه‌شنبه برگزار نخواهد شد و به علت آلودگی شدید هوای تهران، این مسابقه باید در زمان دیگری به انجام برسد.

البته عابد ملکی ساعتی بعد از این مصاحبه، صحبت‌های خود را اصلاح کرد و تصمیم‌گیری درباره برگزاری یا عدم برگزاری مسابقه را به جلسه سرنوشت‌ساز روز یکشنبه موکول کرد. اندکی بعد هم که سهیل مهدی، مسئول کمیته مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران، اخبار منتشرشده درباره لغو دربی را تکذیب و اعلام کرد هنوز تصمیم‌گیری خاصی در این زمینه انجام نشده و قرار است در جلسه روز یکشنبه جمع‌بندی نهایی صورت پذیرد و حتما بعد از اتمام جلسه، نتیجه نهایی درباره زمان برگزاری دربی پایتخت به اطلاع هواداران فوتبال خواهد رسید. این جلسه سرانجام روز گذشته برگزار شد تا خروجی جلسه شورای تأمین استان تهران درباره موعد برگزاری مسابقه دربی ۹۹ میان استقلال و پرسپولیس مشخص شود. خروجی شد آنکه دربی در همان موعد قبلی برگزار شود و دو تیم از ساعت ۱۷:۳۰ به مصاف یکدیگر بروند. با وجود برگزارشدن دربی در تاریخ مقرر ولی یک موضوع دیگر هنوز ذهن مخاطبان فوتبال را مشغول کرده بود؛ اینکه این بازی قرار است با حضور تماشاگران باشد یا خیر.

۲۴ ساعت قبل از جلسه مذکور، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ایران، در گفت‌وگویی تلویزیونی با عنوان اینکه دربی پیشانی لیگ برتر فوتبال ایران است، خبر داد این مسابقه با حضور تماشاگران برگزار خواهد شد. همین موضوع کافی بود تا صحبت‌های تاج در رسانه‌های مختلف بازتاب زیادی پیدا کند و سرانجام طلسم محدودیت ورود تماشاگران به استادیوم برداشته شود. تصمیمی که از اوایل مهرماه و در پی اتفاقات رخ‌داده در ایران گرفته شده بود. با وجود این، صحبت‌های مهدی تاج هم روز گذشته خلاف واقعیت از آب درآمد؛ چون شورای تأمین خبر داد با توجه به تشدید آلودگی هوای کلان‌شهر تهران، تصمیم مدیران فدراسیون فوتبال و مسئولان سازمان لیگ برای برگزاری مسابقه دربی با حضور تماشاگران تغییر کرده و قرار است نبرد استقلال و پرسپولیس در غیاب تماشاگران در ورزشگاه آزادی برگزار شود. این موضوع به عنوان رسمی اعلام شده و حالا اگر تغییری در برنامه صورت نگیرد، دیدار فردا قرار نیست تماشاگر داشته باشد. با این حال این مورد خیلی عجیب است که دلیل بی‌تماشاگربودن این دیدار را آلودگی هوا توصیف کرده‌اند.

بر کسی پوشیده نیست که به دلیل اتفاقات اخیر در ایران، بازی‌های لیگ برتر فوتبال بدون دلیل خاصی بدون حضور تماشاگر شده است. حالا هم که دلیل عنوان شده خنده‌دار به نظر می‌رسد؛ چطور می‌شود هوا برای بازیکنانی که قرار است در آن غلظت از آلایندگی بازی کنند و دم و بازدم فراوان داشته باشند، مناسب باشد ولی برای تماشاگرانی که قرار است روی سکو بنشینند و احتمالا ماسک به صورت بزنند، نامناسب باشد! بدیهی است که دلیل بی‌تماشاگرشدن دربی هرچه باشد نمی‌تواند ارتباطی به آلودگی داشته باشد. بازی‌های لیگ از مدت‌ها قبل بدون هیچ توضیحی بدون تماشاگر شده که با نگاهی به رخدادهای اخیر شاید نیاز به چندان توضیحی هم نداشته باشد. در یکی از معدود واکنش‌های مرتبط، معاون امنیتی وزیر کشور گفته بود دلیل بی‌تماشاگرشدن بازی‌های لیگ نگرانی از پروژه کشته‌سازی است. به هر روی، اتفاقات اخیر که باعث بدون تماشاگرشدن بازی‌های لیگ برتر شده، تنها یکی از دغدغه مسئولان ورزشی کشور است؛ چون از زمانی که مقرر شده بازی‌های لیگ برتر با حضور تماشاگران زن برگزار شود، این موضوع هم مزید بر علت شده است. اگرچه تماشاگران زنی که توانسته‌اند برای تماشای بازی‌های لیگ به ورزشگاه بروند تعداد بسیار اندکی را شامل می‌شوند، ولی شاید مدیریت‌کردن آنها به‌ویژه در فضای کنونی، دردسری دوچندان برای مسئولان برگزارکننده داشته باشد. با توجه به همین گزاره‌ها، شاید آلودگی اسم رمز دیگری برای بی‌تماشاگرشدن بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران باشد. اسمی که معمولا در اتفاقات مختلف دچار تغییر شده است؛ مثلا همین چند وقت پیش و در شرایطی که کرونا دیگر هرگز خطری ایجاد نکرده و محدودیتی به وجود نیاورده است، فدراسیون کشتی اعلام کرده به دلیل عدم صدور مجوز از سوی ستاد مبارزه با کرونا، مجبور شده فینال لیگ کشتی فرنگی را بدون تماشاگر کند. یک روز کرونا، روزهای زیادی سکوت و حالا آلودگی؛ به نظر می‌رسد رفته‌رفته باید به فکر یافتن دلیلی منطقی‌تر برای بی‌تماشاگرشدن بازی‌های مهم ورزشی در کشور بود.


منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=8140

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Immediate Momentum