تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
1

پردازنده Exynos 2400 سامسونگ پیشرفت های گرافیکی گسترده ای را به همراه خواهد داشت

  • کد خبر : 18767
پردازنده Exynos 2400 سامسونگ پیشرفت های گرافیکی گسترده ای را به همراه خواهد داشت

طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال کار بر روی یک پردازنده پرچمدار جدید است که انتظار می‌رود Exynos 2400 نامیده شود. طبق اطلاعات منتشر شده توسط یک افشاگر معروف در توییتر، این تراشه پردازشی جدید شامل یک واحد گرافیکی جدید مبتنی بر RDNA2 با ۶ WGP است که چهار برابر تراشه گرافیکی Xclipse 920 در Exynos […]

طبق گزارش‌ها، سامسونگ در حال کار بر روی یک پردازنده پرچمدار جدید است که انتظار می‌رود Exynos 2400 نامیده شود. طبق اطلاعات منتشر شده توسط یک افشاگر معروف در توییتر، این تراشه پردازشی جدید شامل یک واحد گرافیکی جدید مبتنی بر RDNA2 با ۶ WGP است که چهار برابر تراشه گرافیکی Xclipse 920 در Exynos 2200 واحدهای پردازش گرافیکی دارد.

WGP مخفف “Work Group Processor” است و بخشی از معماری RDNA است که توسط AMD توسعه یافته است. در معماری جدید RDNA2، یک WGP از ۲ واحد محاسباتی تشکیل شده است، بنابراین تراشه گرافیکی Exynos 2400 در مجموع دارای ۱۲ واحد پردازش گرافیکی خواهد بود. در حالی که Exynos 2200 تنها ۳ واحد پردازش گرافیکی داشت. بدیهی است که عواملی مانند سرعت کلاک و معماری نیز در عملکرد کلی یک پردازنده نقش دارند، اما بعید است که شاهد تغییرات قابل توجهی در این زمینه ها باشیم.

اگزینوس 2400

سامسونگ در حال همکاری با AMD و توسعه دهندگان بازی برای پیاده سازی فناوری Ray Tracing در جدیدترین تراشه های خود است. یکی از اولین بازی هایی که قرار بود از ردیابی پرتو در اندروید پشتیبانی کند، Diablo: Immortal بود، اگرچه تاکنون گوشی های هوشمند مجهز به Exynos 2200 نمی توانند آن را در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کنند.

گزارش‌های قبلی حاکی از آن بود که Exynos 2400 دارای یک CPU 10 هسته‌ای با یک هسته اصلی Cortex-X4، دو هسته Cortex-A720 با فرکانس بالاتر، سه هسته Cortex-A720 با فرکانس پایین و چهار هسته Cortex-A520 کم مصرف خواهد بود. بود.

گفته می شود تراشه اگزینوس ۲۴۰۰ برای اولین بار در سری گلکسی اس ۲۴ استفاده می شود و اوایل سال آینده عرضه خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18767

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Immediate Momentum