تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
2

راهنمای سفر به اصفهان | فلورانس ایران

  • کد خبر : 16372
راهنمای سفر به اصفهان |  فلورانس ایران

اصفهان عنوان به سومین شهر ایران از نظر بزرگی و جمعیت، همیشه در کانون توجه قارد د. بخش مهمی از ایران در این شهر رقم خورده به دلیل موقعیتی که، برای گردشگران از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله از مجله گردشگری اسمارتک نیوز یک راهنمای سفر به اصفهان را به شما ارائه […]

اصفهان عنوان به سومین شهر ایران از نظر بزرگی و جمعیت، همیشه در کانون توجه قارد د. بخش مهمی از ایران در این شهر رقم خورده به دلیل موقعیتی که، برای گردشگران از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله از مجله گردشگری اسمارتک نیوز یک راهنمای سفر به اصفهان را به شما ارائه می‌دهیم تا با کاملترین اطلاعات مسافرت خود را آغاز کنید. بدون شک به اصفهان را می‌توان از جنبه‌های مختلف بررسی قرار داد، اما این مطلب تنها به موارد مهمی اشاره می‌کند که کاربردی‌تر خواهد بود.

خرید بلیط اصفهان با بهترین قیمت

معرفی شهر اصفهان

اصفهان شهری نیمه کویری در استان پهناور اصفهان است و در منطقه مرکزی ایران قرار دارد. این شهر طول تاریخ و در سلسله‌های مختلف، و به عنوان پایتخت ایران و زمان‌هایی که سرمایه‌ها هم همچنان مهم هستند را در زمینه‌های مختلف حفظ کرده‌اند. این شهر نه تنها در ایران بلکه در جهان نیز از جنبه های مختلف شهرت دارد. در ادامه اطلاعات کامل برای مسافرت به اصفهان را در اختیار می‌گذاریم.

آب و هوای اصفهان

پیش‌تر نیز اشاره کوتاهی داشتیم، اصفهان شهری نیمه کویری است و دو کویر معروف مرنجاب و ورزنه در نزدیکی این شهر قرار گرفاه . با توجه به این موقعیت جغرافیایی، آب و هوای اصفهان همچنین در طول سال خشک خواهد بود و همین خشکی هوا باعث سردی و گرمی هوا زیاد می شود.

راهنمای سفر به اصفهان |  فلورانس ایران

بهترین زمان سفر به اصفهان

تابستان‌های گرم و خشک و زمستانی که هوای هوا تا نفوذ مغز باعث می‌شود می‌شود. بهترین فصل برای سفر به اصفهان فصل بهار و پاییز باشد و اگر باز هم دقیق تر بدانید، بهترین زمان سفر به اصفهان اردیبهشت ماه است.

راه های سفر به اصفهان

علاوه بر این می‌توانید با خودروی شخصی و یا سیستم حمل و نقل و حمل و نقل جاده‌ای به ایرن شه. فرودگاه اصفهان و ایستگاه راه آهن اصفهان نیز در دسترس شما هستند و می‌توانند اُرد سفر هوایی و یا ریلی برای رسیدن به این شهر استفاده کنید. به خشک و بیابانی بودن جاده‌ها و زمانبر بودن با قطار، بهترین و راحت‌ترین راه سفر خرید بلیط هواپیما اصفهان است.

سفر به اصفهان

اما در برخی رسمی مانند عید نوروز، این مملو از گردشگر می‌شود، بنابراین شما در تردد و در صف از اماکن دیدنی تلف می‌شوید. در این زمانها، سفر به اصفهان همچنین به دلیل حضور بیشتر از گردشگران، بالاتر خواهد بود. اگر به دنبال راهنمای سفر ارزان به اصفهان هستید، یکی از توصیه‌ها برای رسیدن به این هدف است که در فصل زمستان به این شهر سفر کنید، چرا که هزینه‌ها به محسوسی پایین‌تر هستند. از طرفی امکان بازدید از بسیاری از جاهای دیدنی اصفهان همچنان برای شما مهیا است، فقط از سرسبزی و زیبایی طبیعت در فصل زمستان اثری نیست.

هزینه خرید بلیط هواپیما اصفهان

با توجه به مهم شهر اصفهان در حوزه های مختلف و گردشگری، روزانه تعداد زیادی از مقصد اصفهان انجام می شود. بلیط هواپیما اصفهان در پایان هفته یا تعطیلات که برای سفر است، بالا می‌رواد، ا اوسط هفته می توان بلیط همان را با نرخ کمتری خرید کرد. البته انتخاب ایرلاین و ساعت پرواز هم در قیمت بلیط هواپیما اصفهان تاثیرگذار خواهد بود.

سفر به اصفهان

معرفی بهترین اقامتگاه ها و هتل های اصفهان

اگر تا مطلب همراه ما بوده‌اید، در مورد زمان سفر و رسیدن به اطلاعات در اختیار شماست. نکته مهم بعدی که پیش از رفتن باید به دقت درباره آن برنامه ریزی کرد، محل اقامت در اصفهان است. برای رزرو بهترین هتل های اصفهان کار سختی پیشیست، چرا که با توجه به توری بودن شهر و ویژگی های فرهنگی و آن، امکانات متنوع برای اقامت در اصفهان دارد. می‌گفت اصفهان برای هر سلیقه و هدف و ‌ای، اقامتگاهی مناسب وجود دارد و راحت می‌توان از میان دست‌های مختلف انتخاب کرد.

هتل عباسی اصفهان

اگر به دنبال سفر لوکس به این شهر هستید، سراغ دارید هتل های ۵ ستاره اصفهان که در صدر لیست آن‌ها هتل عباسی اصفهان قرار دارد و از موارد دیگر می‌توانم هتل پارسیان کوثر اشاره کرد. در میان هتل های ۴ ستاره اصفهان نیز می توانم به هتل پیروزی اصفهان، هتل عالی قاپو اصفهان و هتل آسمان اصفهان اشاره کرد. در مقابل می‌توان با هزینه‌های بسیار پایین‌تر از هتل ها، یکی از هاستل های اصفهان را تعیین کرده و همان میزان میزان رفاه را با هزینه کمتر در اختیار داشته باشید.

حمل و نقل عمومی اصفهان

حمل و نقل عمومی اصفهان شامل تاکسی، تاکسی اینترنتی، مترو، اتوبوس های تندرو، دوچرخه و در برخی موارد درشکه و اسب می‌شود. موتوری اصفهان تنها در خط یک فعال است و شمال و جنوب اصفهان را به هم وصل می کند. اتوبوس های تندروی اصفهان نیز تمام سطح شهر را پوشش می دهند. تاکسی‌ها نیز در هر جایی از شهر در دسترس شما خواهند بود.

حمل و نقل عمومی اصفهان

برای پرداخت هزینه این وسایل باید حتما اصفهان کارت داشته باشید تا پرداخت به صورت الکترونیکی انجام شود. اصفهان کارت را می‌توانید از ایستگاه‌های اتوبوس تهیه کنید. در آخر این نکته جالب توجه است که در اصفهان، دوچرخه سواری به عنوان حمل و نقل و حمل و نقل، از طرفداران بسیاری از آن‌ها هم می‌توانید راحت‌تر از آن‌ها استفاده کنید. برای درشکه سواری در اصفهان هم باید به اطراف میدان نقش جهان را ببینید تا زیبایی‌های نصف جهان را جور دیگری بیبی.ن

بازدید از بهترین جاهای دیدنی صفهان

حالا باید برای گشت و گذار در اصفهان برنامه ریزی کنیم. برنامه ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی اصفهان می‌توان کار کرد، چرا که تعداد آن‌ها بسیار است و اگر زمانی داشته باشید، یا باید بسیار کم را به هر کدام اختصاص دهید و یا از برخی از آن‌ها چشمپوشی کنید.

راهنمای سفر به اصفهان |  فلورانس ایران

جاذبه‌های طبیعی بی‌شمار هستند، از جمله مهم‌ترین این جاذبه‌ها می‌توان‌های کویر مرنجاب ، ورزنه ، غار پریان ، آبشار آب ملخ ، نیاسر ، آبشار ، چشمه و آبشار لادر پارک ملی ملی کلاه ، منطقه منطقه حفاظت شده گلستان کوه کوه و باغ باغ پرندگان باغ باغ پرندگان باغ باغ باغ پرندگان باغ باغ اشاره کرد. ولی جاذبه های تاریخی اصفهان شهرت بیشتر دارند و از گردشگران برای این جاذبه‌ها به اصفهان سفر می‌کنند. در ادامه با از آن‌ها آشنا شدم.

-میدان نقش جهان اصفهان: این میدان که به میدان امام نیز معروف است، به عنوان نماد شهر اصفهان شناخته می‌شود. از جاذبه های گردشگری اصفهان در این میدان و یا در نزدیکی آن قرار دارند. بد نیست بدانم این میدان دومین میدان بزرگ جهان است. در اطراف این میدان می‌توانید جاذبه های تاریخی و مراکز خرید بسیاری را پیدا کنید. برای آشنایی با میدان نقش جهان در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

میدان نقش جهان اصفهان

عمارت عالی قاپو: در ضلع غربی میدان نقش جهان قرار دارد و با معماری ویژه و خاص خود چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. امکان بازدید از داخل این عمارت نیز برای عموم وجود دارد.

مسجد شیخ لطف اله: در ضلع شرقی میدان نقش جهان درست روبروی عمارت عالی قاپو قرار دارد.

مسجد امام (مسجد شاه): در ضلع جنوبی میدان نقش جهان قرار دارد و آخرین بنایی است که در این میدان می‌توان از آن بازدید کرد.

مسجد جامع (مسجد عتیق): ساخت این مسجد که اولین مسجد در ایران است، به قرن دوم بازمی‌گردد. رفته سلسله پادشاهی که بر ایران حکمرانی می‌کرد ساخت از این را داد و از این رو خلاصه‌ای از معماری ایران را در این بنا بناناظر نظاره کرد.

مسجد جامع اصفهان

بازار بزرگ اصفهان: در ضلع شمالی میدان نقش جهان دروازه‌ای قرار دارد که به سردر بازار قیصریه شهرت دارد. این ورودی بازار بزرگ اصفهان به شماره می‌آید که قیصریه قسمت ابتدایی این بازار را شکل و معماری آن نیز از مابقی بازار متمایز است.

کاخ هشت بهشت: سمت غرب میدان نقش جهان قرار دارد و زمانی زیباترین کاخ جهان هم نامیده می‌شد. این کاخ اولین مدرسه اصفهان بوده و به آن مدرسه همایونی هم می‌گفتند.

کاخ چهل ستون: در باغی به همین نام قرار دارد و دارای آینه کاری، کاشی کاری و نقاشی‌های بسیار است.

سی و سه پل: بزرگ‌ترین پل اصفهان روی زاینده رود است که به دلیل ۳۳ دهانه آن به این ناظم شه است.

پل خواجو: به پل شاه نیز شهرت دارد و در شرق سی و سه پل قرار دارد

سی و سه پل اصفهان

خرید سوغاتی های اصفهان

با گشتاور در اماکن گردشگری به این افتادن که اصفهان یک سوغاتی از اصفهان با به خانه می برد. تعداد سوغات هم مانند جاهای دیدنی آن بسیار زیاد است و قدرت بسیار خوبی را برای شما انتخاب می کند. اگر بخواهیم سوغاتی های اصفهان را دسته بندی کنیم می توانم آن ها را در دو گروه خوراکی و صنایع دستی قرار داد.

گز اصفهان

از خوراکی ها می توانم گز اصفهان، پولکی اصفهان، برشتوک اصفهانی، عسل اصفهان، شیرینی کرکی سوهان عسلی اشاره کرد. برای خرید صنایع دستی اصفهان هم می توانم خاتم کاری، مینا کاری، پارچه های قلمکار، مسگری، کاشی سازی و سفالگری، فرش و قالی اصفهان و تابلوهای خوشنویسی را خرید و به عنوان یادگاری از اصفهان، همراه خود بیاورید.

قلمزنی اصفهان

آشنایی با غذاهای سنتی اصفهان

اصفهان غذاهای سنتی بسیار زیاد و خوشمزه‌ای در سفر به این شهر باید حتما امتحان کنید. همه این غذاها را می‌توانم در بهترین حالت رستوران های اصفهان پیدا کرد. معروف ترین غذاهایی که همه با نام آن آشنا هستند بریانی اصفهان است که با نان سنگک و دوغ محلی خاطره انگیز را برای شما به یادگار می‌گذارد.

راهنمای سفر به اصفهان |  فلورانس ایران

خورش ماست اصفهان دیگر غذایی است شهرت زیاد و طرفداران زیادی که هم دارند. آش اوماج اصفهان در قسمت ترک نشین اصفهان معروف بوده و آش شله قلمکار اصفهان در تمام کشور شناخته شده و علاقمندان زیادی دارد. از دیگر غذاهای سنتی اصفهان باید به کباب مشتی یا کباب زردک اصفهان، اشکنه، شله بریان با زیره و یخمه ترش اشاره ای. خوراکی محبوب دیگری که در بین اصفهانی‌ها بسیار رواج دارد دوغ و گوش فیل است که پیشنهاد می‌کنیم دست کم یک بار آن را امتحان کنید.

معرفی بهترین رستوران های اصفهان

همه این غذاهای سنتی را می‌توان در اکثر موارد رستوران های اصفهان در منو پیدا ولی برای اینکه کار شما را راحت تر کنیم، به چند مورد از بهترین رستوران های اصفهان پرداخته می شود. اولین مورد رستوران نقش جهان اصفهان است که نزدیکی همین میدان قرار دارد و فضای طراحی سنتی آن لذت را برای شما چند برابر خواهد کرد.

آشنایی با غذاهای سنتی اصفهان

رستوران ترنج اصفهان که قدمت آن دوران قاجار بازمی‌گرداند، منزل رئیس قزاقخانه دولت ایران در زمان شاه بوده و هم اکنون فضایی برای صرف غذا مهیا کرده است. به عنوان آخر نیز باید به رستوران خوان گستر اشاره ای که شعبه در سیتی سنتر و هتل دارد و با ارائه کیفیت سنتی و بین المللی در خدمت مهمانان هستند.

پاساژ ها و مراکز خرید اصفهان

دو مورد از مراکز خرید اصلی اصفهان که جنبه گردشگری نیز دارند، بازار بزرگ اصفهان و بازار قیصریه در دل همین بازار بزرگ هستند. بازارهای دیگر از آن‌ها به نام‌هایی که می‌بینند، بازارهای و امروزی هستند که از آن‌ها فودکورت، سینما و مراکز تفریحی هستند. از این بازارها شامل موارد زیر می‌شوند:

سیتی سنتر اصفهان: این بزرگ تفریحی، حدود ۷ طبقه دارد که سینما، فودکورت، پارکینگ بزرگترین شهربازی سرپوشیده از مهم ترین آن به شماره.

مرکز خرید جلفا: یکی از خریدهای مدرن در اصفهان به حساب می‌آید که می‌توان انواع و محصولاتی مانند پوشاک جواهرات، پارچه، مبلمان، وسایل و… را با بهترین کیفیت و کیفیت خریداری کرد.

مرکز خرید پارک: یکی از مراکز خرید در اصفهان است که آن اجناس باکیفیت را با قیمت ارزان می‌توانید کنید.

مرکز خرید شهر: مرکز شهر به دلیل پوشش انواع کالاها محبوبیت بالای برخودار است که رستوران و شاپ آن فرصتی برای اقامت خواهد بود.

پاساژ ها و مراکز خرید اصفهان

سفر به اصفهان در تمام فصول!

در این سفر به اصفهان سعی کنید در این سفر به این شهر داشته باشید و آن را از موارد مختلف بررسی قرار دهید. اصفهان فهرست شهرهای پربازدید ایران نه تنها برای داخلی برای خارجی‌ها نیز انتخاب می‌شود. در هر که به این شهر سفر کردید، از نکات مهم برای بردن هر چه بیشتر از سفر خود استفاده کنید.

اگر پیش از این سفری به این شهر داشته باشید، نکاتی را به ذهنتان می‌رسد که ما را به آن اشاره نمی‌کند، آن را با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول درباره سفر به اصفهان

بهترین جاهای تاریخی اصفهان کدامند؟

منار جنبان کلیسا ونک، مدرسه چهار باغ عمارت عالی قاپو و… جز بهترین تاریخی اصفهان به حساب می‌آیند.

بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب کدامند؟

پل خواجو و سی و سه پل جز بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب هستند.

بهترین زمان سفر به اصفهان چه زمانی است؟

بهار و اردیبهشت به دلیل آب و هوای معتدل سرسبزی درختان را می توان بهترین زمان سفر به اصفهان معرفی کرد.

فاصله تهران تا اصفهان چقدر است؟

فاصله تهران تا اصفهان حدود ۴۴۰ کیلومتر است.

نوشته راهنمای سفر به اصفهان | فلورانس ایران اولین بار در مجله گردشگری. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=16372

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Immediate Momentum