تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024
10

آیا کووید طولانی مدت با سویه های Omicron کمتر احتمال دارد؟

  • کد خبر : 12479
آیا کووید طولانی مدت با سویه های Omicron کمتر احتمال دارد؟

۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ – خواه این اثر واکسیناسیون باشد، مصونیت از عفونت های قبلی یا شاید تکامل باشد، پزشکان امیدوارند که نوع Omicron ویروس کرونا خفیف تر باشد. آنها همچنین امیدوارند که احتمال ابتلا به کووید طولانی مدت کمتر باشد. هنوز هست بسیار ارزش برداشتن قدم ها را دارد برای محافظت در برابر عفونت اما […]

۲۸ دسامبر ۲۰۲۲ – خواه این اثر واکسیناسیون باشد، مصونیت از عفونت های قبلی یا شاید تکامل باشد، پزشکان امیدوارند که نوع Omicron ویروس کرونا خفیف تر باشد. آنها همچنین امیدوارند که احتمال ابتلا به کووید طولانی مدت کمتر باشد.

هنوز هست بسیار ارزش برداشتن قدم ها را دارد برای محافظت در برابر عفونت اما برخی از متخصصان مراقبت های بهداشتی با احتیاط خوشبین هستند که وقتی افراد پس از عفونت Omicron به مدت طولانی به کووید مبتلا شوند، ممکن استکمتر ناتوان کننده

اما از آنجایی که علائم طولانی مدت کووید مانند مه مغزی و خستگی می‌تواند چندین هفته یا ماه پس از بهبودی افراد از عفونت‌های حاد ظاهر شود، و از آنجایی که یک افزایش فصلی دیگر در عفونت‌های جدید به خوبی در جریان است، هنوز خیلی زود است که با اطمینان بگوییم که آیا Omicron قطعاً منجر به کمتر یا کمتر خواهد شد یا خیر. موارد کمتر شدید کووید برای افرادی که در حال حاضر آلوده می شوند.

جاناتان وایتسون، دکتر جاناتان وایتسون، یکی از مدیران برنامه مراقبت از پست بهداشتی NYU Langone و یکی از نویسندگان توصیه‌های طولانی مدت درمان کووید، می‌گوید: با این حال، نشانه‌های دلگرم‌کننده‌ای وجود دارد که ممکن است واقعاً چنین باشد. آکادمی طب فیزیکی و توانبخشی آمریکا (AAPMR).

وایتسون می‌گوید: «در عمل بالینی در این زمان، ما شاهد روندی به سمت نرخ‌های پایین‌تر کووید طولانی هستیم، زیرا افراد بیشتری واکسینه می‌شوند و تقویت می‌شوند و با تغییر انواع آن‌ها.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد این روندها ممکن است واقعاً به معنای خبر خوبی برای افرادی باشد که نگران خطر ابتلا به کووید طولانی مدت هستند.

یکی مطالعه اخیربه عنوان مثال، متوجه شد که احتمال ابتلا به عفونت Omicron تنها به نصف بیشتر از نوع دلتا منجر به موارد طولانی COVID. این مطالعه نتایج را برای بیش از ۵۶۰۰۰ نفر در بریتانیا که بین دسامبر ۲۰۲۱ تا مارس ۲۰۲۲ به Omicron آلوده شده بودند و بیش از ۴۱۰۰۰ نفر که به دلتا مبتلا شده بودند مقایسه کرد. محققان همچنین دریافتند که Omicron در افرادی که کمتر از ۳ ماه قبل از آلوده شدن واکسینه شده بودند، حدود ۵۰ درصد کمتر احتمال دارد که باعث کووید طولانی مدت شود و زمانی که افراد بیش از ۶ ماه قبل از ابتلا به این ویروس واکسینه شده بودند، ۷۵ درصد کمتر احتمال دارد که منجر به کووید طولانی شود. مریض شدن.

بسیاری از این بیماران در تجزیه و تحلیل بریتانیا موارد خفیف تری داشتند و محققان تنها علائمی را که افراد از طریق یک برنامه تلفن همراه گزارش می کردند مورد مطالعه قرار دادند. یکی دیگر از اخیر مطالعه در نروژ به علائم گزارش شده توسط پزشکانی که بیماران مبتلا به موارد شدیدتر و طولانی مدت کووید را که در دسامبر ۲۰۲۱ آلوده شده بودند، هنگامی که Omicron و Delta در گردش بودند، درمان می کردند. این مطالعه نروژی خطر علائم مشابهی مانند خستگی، سرفه، تپش قلب، تنگی نفس، و اضطراب یا افسردگی را تا ۴ ماه پس از عفونت با Omicron و Delta نشان داد.

دکتر کارین مگنوسون، نویسنده ارشد مطالعه نروژی و محقق مؤسسه بهداشت عمومی نروژ در اسلو، می گوید: این نتایج به ظاهر متناقض از مطالعات در بریتانیا و نروژ ممکن است بخش های مختلفی از یک داستان را بیان کند.

مگنوسون می‌گوید: «این امکان وجود دارد که ویروس در حال خفیف‌تر شدن باشد که در اکثریت کووید طولانی‌تر منعکس می‌شود.

Omicron همچنین ممکن است منجر به موارد کمتر و با شدت کمتر کووید شود، زیرا افراد بیشتری واکسینه می‌شوند، به‌ویژه زمانی که افراد بیشتری داروهای تقویت‌کننده را دریافت می‌کنند. واکسن دو ظرفیتی که از سویه های اصلی ویروس و همچنین Omicron محافظت می کند.

در یک مطالعه از بین ۲۵۰۰۰۰ بزرگسال آمریکایی که بین آگوست ۲۰۲۱ تا ژانویه ۲۰۲۲ آلوده شده بودند، کسانی که واکسینه شده بودند حدود ۴۰ درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی مدت بودند.

به طور جداگانه، یک متاتحلیل و بررسی داده‌های ۱۰ مطالعه با بیش از ۱٫۶ میلیون شرکت‌کننده نشان می‌دهد دریافت حداقل یک دوز واکسن قبل از عفونت، خطر ابتلا به کووید طولانی مدت را حدود ۳۵ درصد کاهش می‌دهد. حتی زمانی که افراد تا زمانی که آلوده شدند واکسینه نشدند، واکسیناسیون خطر طولانی مدت کووید را تا حدود ۲۷ درصد کاهش داد.

الکساندر مارا، MD، نویسنده اصلی متاآنالیز و محقق در بیمارستان Israelita Albert Einstein در سائوپائولو، برزیل، می‌گوید: «واکسن‌ها زمانی مؤثرتر هستند که قبل از عفونت تزریق شوند.

مارا می‌گوید: «با این حال، واکسن‌ها تا حدی از افرادی که پس از عفونت واکسینه شده‌اند، محافظت می‌کنند.

Marra خاطرنشان می کند که یکی از محدودیت های این متاآنالیز و بسیاری از تحقیقات دیگر تا به امروز در مورد تأثیر واکسیناسیون بر کووید طولانی این است که این مطالعات بر اساس واکسن های اصلی انجام شده است و نه تقویت کننده دو ظرفیتی جدیدتر که برای محافظت در برابر Omicron طراحی شده است. بنابراین خیلی زود است که بگوییم آیا جدیدترین تقویت کننده ها — تایید شده در آمریکا کمتر از ۴ ماه پیش برای بزرگسالان و فقط چند هفته پیش برای خیلی بچه های جوان – ممکن است محافظت بیشتری در برابر کووید طولانی مدت اضافه کند.

دانیل برانوک، دانشمند داده‌های پژوهشی در RTI International که مدت‌ها مطالعه می‌کند، می‌گوید: «کووید طولانی ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا پس از عفونت کووید ظاهر شود، به این معنی که هنوز خیلی زود است که بدانیم آیا واکسن دو ظرفیتی جدید مؤثرتر از دوزها و تقویت‌کننده‌های اصلی است یا خیر». کووید.

مارا می‌گوید: فراتر از تأثیر واکسیناسیون، ممکن است Omicron منجر به موارد کمتر کووید طولانی‌تر شود زیرا در بدن متفاوت از گونه‌های قبلی ویروس عمل می‌کند. به نظر می رسد که Omicron بیشتر باعث ایجاد آن می شود دستگاه تنفسی فوقانی عفونت‌هایی که روی گلو و سینوس‌ها تأثیر می‌گذارند و منجر به علائم خفیف شبیه سرماخوردگی می‌شوند. مارا خاطرنشان می‌کند که انواع اولیه در همه‌گیری باعث عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی می‌شوند که با ذات‌الریه و بیماری‌های جدی‌تر مشخص می‌شود.

مانند انواع قبلی ویروس، افراد ممکن است در صورت ابتلا به عفونت شدید Omicron در معرض خطر ابتلا به کووید طولانی مدت باشند. یکی متاآنالیز از ۶۱ مطالعه با بیش از ۷۴۰۰۰ بیمار مبتلا به کووید طولانی مدت نشان داد که نیمی از افرادی که به دلیل عفونت‌های حاد در بیمارستان بستری شده‌اند به کووید طولانی مدت مبتلا شده‌اند و همچنین ۷۵ درصد از بیمارترین بیماران به بخش‌های مراقبت‌های ویژه (ICU) فرستاده شده‌اند. به همین ترتیب، الف مطالعه از بین بیش از ۲۰۰۰۰۰ نفر مبتلا به عفونت های حاد در سوئد، تنها ۱٪ از افراد مبتلا به موارد خفیف به کووید طولانی مدت مبتلا شدند، در حالی که ۶٪ از بیماران بستری در بیمارستان و ۳۲٪ از بیمارانی که در ICU تحت درمان قرار گرفتند، بودند.

دکتر آکیکو ایوازاکی، مدیر مرکز عفونت و ایمنی در دانشگاه ییل در نیوهون، سی‌تی‌اس، می‌گوید: «افرادی که در حین کووید حاد در بیمارستان بستری می‌شوند، علائم ماندگاری را بیشتر از افراد غیر بستری نشان می‌دهند. با این حال، عفونت‌های کووید بدون علامت و حتی بدون علامت در بیمارستان می‌توانند منجر به کووید طولانی مدت شوند.»

و کووید طولانی مدت هنوز به طرز باورنکردنی رایج است و بیش از آن را مبتلا می کند ۲۹ میلیون بر اساس برآوردهای AAPMR، آمریکایی ها و تقریباً یک سوم بیمارانی که از عفونت های حاد جان سالم به در می برند. می تواند بکشد؛ مرکز ملی آمار بهداشت CDC حداقل ۳۵۰۰ کشته در ایالات متحده گزارش می دهد به دلیل کووید طولانی و همچنین برای بسیاری از افرادی که ترکیب پیچیده ای از علائم را ایجاد می کنند که مدیریت برنامه های روزمره خود را در خانه، محل کار و مدرسه بسیار سخت تر می کند، بسیار ناتوان کننده است.

در حالی که هنوز ناشناخته‌های زیادی در مورد اینکه چگونه می‌توان به بهترین شکل ممکن پیش‌بینی کرد چه کسی طولانی‌مدت به COVID-19 مبتلا می‌شود یا بدترین علائم را خواهد داشت، وجود دارد، تصویری که تاکنون از Omicron پدیدار شده است، اقدامات روشنی را نشان می‌دهد که افراد می‌توانند برای کاهش خطر خود بردارند.

وایتسون می‌گوید: «کسانی که واکسینه شده‌اند و دارای تقویت‌کننده‌هایی از جمله دو ظرفیتی هستند، که در برابر انواع فرعی Omicron مؤثر است، بهتر در برابر کووید شدید محافظت می‌شوند و شیوع کووید طولانی مدت کمتری دارند.»

نمایش منابع

منابع:

جاناتان وایتسون، دکتر، یکی از مدیران، برنامه مراقبت از پست بهداشت و درمان NYU Langone.

آکادمی طب فیزیکی و توانبخشی آمریکا: “کووید طولانی / PASC”.

Lancet: “خطر طولانی مدت کووید مرتبط با انواع دلتا در مقابل Omicron SARS-CoV-2.”

ارتباطات طبیعت: “شکایت های پزشکی پس از کووید به دنبال عفونت با SARS-CoV-2 Omicron در مقابل انواع دلتا.”

کارین مگنوسون، دکترا، محقق، موسسه بهداشت عمومی نروژ، اسلو، و دانشگاه لوند، سوئد.

FDA: “تقویت کننده های واکسن دو ظرفیتی کووید-۱۹٫”

medRxiv: “خطر طولانی کووید و واکسیناسیون قبل از کووید: یک مطالعه کوهورت مبتنی بر EHR از برنامه RECOVER.”

نظارت ضد میکروبی و اپیدمیولوژی مراقبت های بهداشتی: “اثربخشی واکسن بیماری کرونا ۲۰۱۹ (COVID-19) در پیشگیری از شرایط پس از کووید: مروری بر ادبیات سیستماتیک و متاآنالیز.”

الکساندر مارا، دکتر، محقق، بیمارستان اسرائیلیتا آلبرت انیشتین، سائوپائولو، برزیل. محقق، کالج پزشکی دانشگاه آیووا کارور، شهر آیووا.

FDA: «به‌روزرسانی کروناویروس (COVID-19): FDA واکسن‌های دو ظرفیتی کووید-۱۹ Moderna، Pfizer-BioNTech را برای استفاده به عنوان دوز تقویت‌کننده مجاز می‌داند.

FDA: «به‌روزرسانی کرونا (COVID-19): FDA واکسن‌های به‌روزشده (دو ظرفیتی) COVID-19 را برای کودکان زیر ۶ ماه مجاز می‌کند.»

دانیل برانوک، دانشمند داده های تحقیقاتی، RTI International.

CDC: “عفونت های تنفسی”.

مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری: «شیوع علائم بیماری پس از کووید-۱۹: مروری سیستماتیک و متاآنالیز داده‌های مطالعات کوهورت، طبقه‌بندی شده بر اساس تنظیمات استخدام».

مجله پزشکی داخلی: “تشخیص وضعیت پس از COVID-19: یک مطالعه کوهورت مبتنی بر جمعیت در مورد وقوع، عوامل مرتبط و استفاده از مراقبت های بهداشتی بر اساس شدت عفونت حاد.”

آکیکو ایوازاکی، دکترا، مدیر مرکز عفونت و ایمنی، دانشگاه ییل.

آکادمی طب فیزیکی و توانبخشی آمریکا: “داشبورد PASC”.

مرکز ملی آمار سلامت:شناسایی مرگ‌ها با پیامدهای پس از حاد COVID-19 از متن واقعی گواهی فوت: ایالات متحده، ۱ ژانویه ۲۰۲۰ تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲٫

© ۲۰۲۲ WebMD, LLC. تمامی حقوق محفوظ است. سیاست حفظ حریم خصوصی و اطلاعات اعتماد را مشاهده کنید


منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=12479

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

Immediate Momentum